Pohonné jednotky

Pohonná jednotka: Pohon Tomcatu původně měla zajišťovat dvojice motorů General Electric TP-30-P-12, určených původně pro F-111B. Tyto motory se zdály jako nevhodné, proto byl zahájen program ATE (Andvanced Technology Engines - Motory pokročilé technologie). Ten však záhy ztroskotal, a tak pohon Tomcatů zajišťovala dvojice motorů Pratt & Whitney TF30-P-414 s tahem 92,8 kN. Tento motor se skládal ze tří stupňů dmychadla, šestistupňového nízkotlakého kompresoru, sedmistupňové ho vysokotalkého kompresoru, prstencové spalovací komory, jednostupňové vysokotlaké turbíny a třístupňové nízkotalké turbíny. Komora přídavného spalování s pěti palivovými kolektory je zakončena konvergentně divergentní Irisovou výstupní tryskou.

Tyto motory ale nebyly tak výkonné, jak se očekávalo, proto byl obnoven program ATE a od roku 1979 se studie na vývoj nové pohonné jednotky soustředily na Pratt & Whitney F-401, Allison TF-41 a General Electric F-101GE-400. Nejvhodnější se zdál být F-101GE-400 s tahem 120 kN, proto se od roku 1984 montovaly u nových i modernizovaných strojů tyto motory.

© 2008 Všechna práva vyhrazena.

Tvorba webových stránek zdarmaWebnode